Roverscouts (18 t/m 21 jaar)

Wie zijn de Roverscouts?

De Roverscouts zijn jongeren van 18 tot en met 21 jaar. Ze bepalen zelf wat ze gaan doen, ze hebben geen begeleiding. De Roverscouts gaan iedere keer op zoek naar nieuwe uitdagingen.

Wat doen de Roverscouts?

De roverscouts verzinnen hun eigen uitdagingen en voeren deze uit. De douche hieronder is een voorbeeld van zo'n uitdaging. Het moest een primitieve douche worden, want warm stromend water heb je niet overal bij de hand. Met behulp van een waterreservoir, een kampvuur, tuinslangen en een oude geiser is het gelukt een warme douche te maken. Door middel van de zwaartekracht kwam het water uit de douche en door middel van het kampvuur werd het water warm. Hieronder is een schematisch plaatje en een foto te zien.

Douche

In 2004 hebben de toenmalige stamleden (tegenwoordig Roverscouts) een mooie stelling en banken rondom de kampvuurkuil gemaakt. Dit hebben zij toen gedaan, zodat je toch droog kon zitten maar de rook toch weg kon. Boven de banken kon zeil gespannen worden. Zie de foto hieronder.

Op kamp met de Roverscouts

Tijdens een zomerkamp hebben we in Nijmegen gekampeerd. Met de auto ben je er zo, maar dat is natuurlijk geen uitdaging. Dus hebben we de fiets genomen. Na twee dagen fietsen kwamen we aan op de camping. Tijdens het kamp hebben we uiteraard een keuken gemaakt van hout en touw en hebben we gekookt op het kampvuur. Ook zijn de stamleden een keer naar een internationaal kamp in Denemarken geweest. Maar een kamp dichterbij is ook mogelijk.

Wanneer en hoe laat bij de Roverscouts?

Op dit moment zijn er bij de Rijnlandgroep geen Roverscouts actief. Ben je toch geïnteresseerd? Neem dan contact met ons op! Bij genoeg aanmeldingen kunnen we een nieuwe Roverscout groep starten!