Welpen (7 t/m 11 jaar)

Wie zijn de Welpen?

De Welpen zijn jongens en meisjes in de leeftijd van 7 tot en met 11 jaar. Zij hebben elke zaterdag ochtend hun opkomst van 10:00 tot 12:00 uur. Je kunt de Welpen herkennen aan hun groene Scoutfit blouse.

Thema

De Welpen spelen in de jungle. Samen met de figuren uit het Jungle Boek beleven ze spannende avonturen. Dit verhaal is gebaseerd op het door Rudyard Kipling geschreven Jungle Book.

Om een beeld te krijgen van de dingen die we doen:

Spelletjes, levend stratego, vlaggenroof, knutselen, speurtochten lopen, buiten spelen, insignes behalen en vooral samen plezier maken!

Naast de alom bekende opkomsten, hebben we elk jaar ook speciale activiteiten met alle leden van de groep waar onze Welpen lang naar uitkijken! Zo wordt er elk jaar de boerenkoolmaaltijd georganiseerd waarbij we meestal gaan schaatsen of een groepsspel doen. Ook hebben we bijna elk jaar de Sint Jorisdag, waarbij we een groepsactiviteit doen, met zijn allen gaan barbecueën en daarna het verhaal van Sint Joris bij het kampvuur te horen krijgen.

Ook proberen we elk jaar minstens een weekendkamp en een zomerkamp te houden. Het weekendkamp is meestal in ons eigen clubhuis, het zomerkamp ergens anders.

Kijkje nemen?

Ben jij nieuwsgierig geworden na het lezen van het bovenstaande stukje? Kom dan op zaterdag gezellig een keer langs om te komen kijken! Daar staat een groep enthousiaste kinderen en leiding klaar om met hun opkomst te beginnen! Je mag 4 keer gratis en vrijblijvend komen kijken!

Zowel kinderen als volwassenen zijn welkom om te komen kijken, wij zijn nog steeds hard op zoek naar extra leiding! Bekijk hier de vacature voor Welpenleiding.

Contact

Wilt u contact opnemen met één van de leiding van de Welpen? Dan kunt u mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..