Scouts (11 t/m 15 jaar)

Wie zijn de Scouts?

Scouts zijn jongens en meisjes van 11 tot en met 15 jaar. Scouts zijn te herkennen aan hun beige Scoutfit blouse en de groepsdas.

Wat doen de Scouts?

De Scouts hebben een gevarieerd programma met actieve buitenspelen, knutselen, pionieren, tochten lopen en nog veel meer! Je leert vuur maken, zelf kamperen, diverse tochttechnieken, hout hakken en lekker koken. Bij de activiteiten is samenwerking belangrijk, anderen helpen of om hulp vragen is hier een onderdeel van. Uiteraard zijn de Scouts zo veel mogelijk buiten.

Op kamp met de Scouts

De Scouts zijn natuurlijk super stoer, dus slapen zij in tenten en maken zij hun eigen eten. Elk jaar hebben wij twee weekendkampen en een zomerkamp. Eens in de vier jaar gaan wij naar het internationale kamp de Haarlem Jamborette in Spaarnwoude.

Wanneer en hoe laat bij de Scouts?

Bij Scouting Rijnlandgroep zijn de Scouts iedere zaterdagmiddag van 14.00 tot 16.30 uur op het clubhuis. Kom gerust een keer langs om te kijken of je het leuk vindt! Als je meer informatie wilt kan je altijd contact met ons opnemen!