Explorers (15 t/m 18 jaar)

Wie zijn de Explorers?

De Explorers zijn de jongeren van 15 tot 18 jaar. Zij zijn te herkennen aan de bordeaux rode Scoutfit blouse, de groepsdas en een blauwe Scoutfit pet. Ook hebben de Explorers van de Rijnlandgroep een eigen trui.

Wat doen de Explorers?

De Explorers is een speltak binnen Scouting waar je geen echte leiding meer hebt, alleen nog de begeleiding. De begeleiding helpt je bij het voorbereiden en uitvoeren van de opkomsten, Hierdoor is de verantwoordelijkheid wat hoger dan bij de jongere speltakken. Bij deze groep mag je zelf bepalen wat je tijdens een opkomst gaat doen. Dit kan van alles zijn: van survival technieken tot t-shirts verven en van echte ouderwetse Scouting vuren tot nachtdroppingen.

Op kamp met de Explorers

Het allerleukste blijven natuurlijk de kampen waarbij je zelf probeert alles te regelen. Scouting Nederland heeft tal van prachtige plaatsen in Nederland waar je onder de noemer van Scouting midden in een prachtige omgeving mag kamperen. En dit alles bepaal je met de rest van de groep. Hoe vaak we dat doen is afhankelijk van hoe vaak we dat zelf willen. Een keer per jaar gaan we wat langer op kamp. Vaak is dat naar het buitenland, maar eens in de vier jaar zijn wij uiteraard te vinden bij de Haarlem Jamborette in Spaarnwoude.

Ben jij niet bang in het donker en opzoek naar spanning in je weekend? Kom naar de Explorers!

Wanneer en hoe laat bij de Explorers?

Bij Scouting Rijnlandgroep zijn de Explorers op zaterdagmiddag van 14.00 tot 16.30 uur op het clubhuis. Kom gerust een keer langs om te kijken of je het leuk vindt. Als je meer informatie wilt kan je altijd contact met ons opnemen!