Bevers (5 t/m 7 jaar)

Wie zijn de Bevers?

Bevers zijn jongens en meisjes van 5 tot en met 7 jaar. Dit is de jongste speltak bij Scouting Rijnlandgroep. Je kan de Bevers herkennen aan de rode Scoutfit blouse.

Het motto van de Bevers is: Samen spelen, samen doen!

Wat doen de Bevers?

Het programma is bij de Bevers nog heel speels. Het gaat vooral om samen met elkaar spelletjes doen en avonturen beleven in een veilige omgeving. Bevers doen allerlei verschillende activiteiten, zoals koekjes bakken, buiten spelen, knutselen en een enkele keer broodjes bakken boven het kampvuur. De leiding speelt vaak mee met de Bevers.

De opkomsten van de Bevers spelen zich af in Hotsjietonia. Dat is een fantasie dorp met een aantal verschillende bewoners. Al deze bewoners zijn ergens anders weer goed in. Tijdens de opkomsten van de Bevers komen de verschillende bewoners voorbij in de verhalen en de thema's.

Op kamp met de Bevers

Meestal hebben de Bevers twee keer per jaar een kamp. De eerste keer is een weekendkamp, waarbij de Bevers 1 nachtje blijven logeren in het clubhuis. In de zomervakantie hebben ze een wat langere kamp, dan blijven ze meestal 2 nachtjes logeren. Soms mag dit zelfs buiten in een tent!

Wanneer en hoe laat bij de Bevers?

Iedere zaterdag van 10:00 tot 12:00 zijn de Bevers in ons clubhuis in Zwanenburg. Lijkt het je leuk om een keer te komen kijken, dan ben je altijd van harte welkom. Je mag altijd vier keer komen kijken voordat je beslist of je wilt inschrijven. Wil je eerst meer informatie? stuur dan een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Lijkt het je leuk om leiding geven aan deze leeftijdsgroep? Neem ook dan gerust contact op!