Wat is Scouting

Scouting wat is dat eigenlijk?

Scouting staat voor samen, outdoor, spelen en vooral uitdagingen. Bij Scouting besteden kinderen en jongeren op een actieve en uitdagende manier hun vrije tijd, het liefst zoveel mogelijk buiten. Iedere leeftijdsgroep doet dit op zijn eigen manier. Binnen Scouting kennen we vijf verschillende leeftijdsgroepen:

Bevers, 5 - 7 jaar

Welpen, 7 - 11 jaar

Scouts, 11 - 15 jaar

Explorers
, 15 - 18 jaar

Roverscouts18 - 21 jaar

Per leeftijdsgroep zal de begeleiding steeds verder afnemen tot je het helemaal zelf kunt. Zelfstandigheid is belangrijk binnen Scouting. Bij de Bevers is de leiding overal intensief bij betrokken en doet ook bijna overal aan mee. Bij de Welpen gebeurt alles nog direct onder de leiding, maar zullen de Welpen zelf ook opdrachten krijgen die ze zelfstandig of met een groepje uit zullen gaan voeren. Bij de Scouts regelt de leiding de opkomst en de activiteiten, maar het uitvoeren zal zoveel mogelijk door de Scouts zelf worden gedaan. Dit uiteraard wel onder directe begeleiding van leidinggevende. De Explorers hebben geen leiding meer, alleen een begeleiding. Deze leeftijdsgroep maakt volledig zijn eigen programma's en kunnen indien nodig terugvallen op hulp van de begeleiding. Als je dan uiteindelijk bij de Roverscouts bent aangekomen, dan kan je alles zelf. Deze leeftijdsgroep kent geen begeleiding en doet alles vanuit de groep zelf.

Wat de verschillende leeftijdsgroepen precies doen kun je het beste bij de pagina van die leeftijdsgroep bekijken. Deze vind je in het menu hierboven.

Voor meer informatie kun je ook kijken op de website van Scouting Nederland, https://www.scouting.nl.

Langskomen

Lijkt Scouting je leuk, of ben je gewoon benieuwd wat het precies is? Kijk dan eens verder op deze site voor meer informatie. Heb je vragen of wil je het graag een keer beleven? Kom dan gewoon eens langs, we vinden het fijn als je vooraf even een mailtje stuurt zodat we weten dat je komt. De opkomsttijden van de speltak van je leeftijd staat bij de betreffende speltak. Je mag als je nieuw bent altijd eerst vier opkomsten mee draaien voordat je hoeft te beslissen of Scouting ook iets voor jou is. Heb je eerst nog wat vragen? Neem dan gerust contact met ons op.