Nationale Herdenking
Maandag 04 Mei 2020, 18:00 - 20:30
Hits : 2048
Contact Ria Maaskant

4 mei Nationale Herdenking in Halfweg en Zwanenburg.

In Nederland herdenken we op 4 mei de oorlogsslachtoffers en vieren we op 5 mei dat we in
vrijheid leven.
Tijdens de Nationale Herdenking op 4 mei herdenken we de Nederlandse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en oorlogssituaties en vredesmissies nadien.

Als Scouting Rijnlandgroep worden we elk jaar gevraagd de kransen na de herdenkingsdienst in de
kerk in Halfweg naar de twee herdenkingsmonumenten in Halfweg en Zwanenburg te dragen. Een aantal leden van ons gaan dit doen.

Wie hierbij wil zijn nodigen we uit om 18.15 uur in het clubhuis te zijn. We lopen dan om 18.30 uur gezamenlijk naar de Protestante Kerk in Halfweg. Om 19 uur is daar een Oecumenische herdenkingsdienst. Rond 19.30 uur vertrekken we uit de kerk richting herdenkingsmonumenten, bij de kruising van de Oranje Nassaulaan gaat een groep naar  Halfweg, de andere groep gaat naar Zwanenburg.

We stellen het op prijs als je als scouting-lid aanwezig wil zijn, dan verwachten we je in scoutingbloes, donkerblauwe spijkerbroek en das met dasring en eventueel scoutingvest op het clubhuis om 18.15 uur of in de kerk voor 19 uur. Voor de Welpen en Bevers geldt met iemand van de ouders.